עקב מגפת הקורונה, הגיעו אלי לקליניקה לטיפול מיני, נשים וגברים שסובלים מהתמכרות מינית: לסטוצים מזדמנים בעזרת אפליקציות הכרויות כגון ה”טינדר”, או לבילוי עם נערות ליווי. המגפה הגבירה אצלם את החרדה ממוות ומחולי, ועודדה אותם לפנות לטיפול מיני בהתנהגות המינית המסתכנות.

חלקם נשואים, שחיו לאורך שנים בחרדה להיתפס על ידי בן או בת הזוג שלהם. אחרים סינגלס, שהפחד להידבק בקורונה, הניע אותם להיגמל מההתמכרויות.

כך, למשל, סיפר לי אלכס (בן 42), שפנה אלי לטיפול מיני כאשר חש בסכנה הנשקפת לו: “מגפת הקורונה היא קו פרשת המים עבורי, “אומר לי אלכס, “אני חי חיים כפולים כמכור לסקס עם נערות ליווי ולפורנו. עכשיו אני רוצה שתעזרי לי להיגמל. אני חייב בדחיפות לשנות את אורח החיים שלי. ההתמכרות השתלטה על חיי, והיא הורסת כל חלקה טובה. עד כה ברחתי מטיפול, מעצמי ומבת הזוג שלי. עכשיו באה המגפה ומכריחה אותי ליצור שינוי בחיי.”

בטיפול מתגלה הפיצול הדיכוטומי בין אלכס הממוסד, המהוגן, החי בזוגיות ממושכת ובעבודה יציבה וקבועה, לבין אלכס שחי במחתרת חיים סודיים כמכור לנערות ליווי ולפורנו.

בטיפול נחשפים רגשי האשם של אלכס כבוגד סידרתי, שחש בושה עמוקה בחלק האפל בחייו. “זו התנהגות חיצונית שלא שייכת לי” מסביר אלכס. “רציתי כבר מזמן להיגמל מההתמכרות. אבל עכשיו זו שאלה של חיים או מוות”. גם רועי (בן 35) פנה אלי בזמן הקורונה במצוקה רבה. “אני משתמש בנערות ליווי ומנצל אותן לאורך שנים. אני חושף בפנייך סוד, שאף אחד לא יודע עליו. אני נחשב לאדם מוסרי ואחראי. אני לא חי בשלום עם החלק המכוער של ההתמכרות שלי לנערות ליווי. אבל איכשהו עד שהסכנה ממוות לא הייתה מוחשית, לא התאמצתי לוותר על התענוג. אין לי כוח וחשק לחזר אחרי מישהי, להתחייב לקשר ולהשקיע בזוגיות. אני משקיע בקריירה שלי, רוצה להתבסס מבחינה כלכלית, וכשיתאים לי אצור זוגיות. אבל עכשיו הזמן להיגמל”.

הקורונה הציבה מראה בפני נשים וגברים בנוגע לדפוסי ההתנהגות המינית שלהם. הניתוק מהעולם החיצוני וההתכנסות פנימה, הפגישה רבים עם השאלה: איך אוכל לחיות בלי נערות ליווי ואינספור סטוצים מזדמנים? מהו החלל הריק הפנימי שהתמלא בהתנהגויות המתמכרות, ואיך אפשר למלא אותו בדרכים בריאות ומזינות?

החרדה שנוצרה ממוות וחולי דחפה נשים וגברים רבים לשנות את דפוסי ההתנהגות המינית המסתכנת. הם גילו שבלי פסיכותרפיה וטיפול מיני, אינם מצליחים להיגמל. כך, למשל, אמר לי רועי: “הבנתי שאני משלה את עצמי, שאני יכול להיגמל בכל רגע נתון מההתמכרות בכוחות עצמי. אבל הדחף שלי להשתחרר מבחינה מינית חזק. אני שוב ושוב מאבד שליטה, חש תחושת כישלון, ואז נופל עוד יותר עמוק לבור של ההתמכרות”.

במקרים אלו ובמקרים אחרים של מכורים למין, משבר הקורונה היווה מנוף לשינוי דפוסים לא יעילים של התנהגות מינית. מה מעניק הטיפול המיני בהתמכרויות לסובלים והסובלות מהתנהגות מינית מסתכנת?

· אם השינוי טכני, שטחי והתנהגותי בלבד, תהיה שוב נפילה לאותה התמכרות. טיפול מיני מאפשר לעשות שינוי מעמיק, שיכול להחזיק מעמד גם בתקופות קשות ומאתגרות.

· בטיפול המיני אני עוזרת למטופלים לחשוף את המניעים העמוקים להתמכרות: חרדה מקשר ואנטישמיות, פוסט טראומה עקב פגיעה מינית, או התעללות פיזית שחוו, קונפליקטים קשים בין ההורים בבית בו גדלו, ומערכות יחסים זוגיות המתאפיינות בניכור, ניצול או אלימות. כפסיכותרפיסטית מינית אני עוזרת למטופלים לראות את ההתמכרות לסקס מסתכן כסימפטום לבעיות העמוקות יותר, בהן אנו מתמקדים בטיפול המיני. הכרה והתמודדות יעילה עם בעיות אלו מובילה לשינויים משמעותיים לטובה בתחומי החיים השונים.

· בטיפול המיני מעובדים הרגשות והמחשבות היוצרים את מעגל ההתמכרות. המטופלים מצליחים לשבור את המעגל השלילי שמביא לתוצאה דומה פעם אחר פעם וליצור מעגלים חדשים, חיוביים.

· כמטפלת וסקסולוגית, אני מתאימה לכל מטופל את אסטרטגיות והטכניקות המאפשרות להיפטר מההתמכרות. לכל אחד מהמטופלים מותאמת הגישה הטיפולית המתאימה לו ביותר: הגישה ממוקדת הרגש (EFT), הגישה הדינמית, הגישה הקוגניטיבית התנהגותיתCBT) ), הפסיכותרפיה ממוקדת הגוף, וגישות שונות מתחום הטיפול הזוגי.

· הטיפול המיני עוזר להתגבר על ההתמכרות ולהתמודד עם החרדה מאינטימיות, כדי ליצור אינטימיות והנאה מחיי מין מספקים.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר